Pentru că 1 Mai se poate celebra în diverse feluri, iubitorii de muzică rock au celebrat un „Unu Mai Rock„, la Arenele Romane din Bucureşti, la concertul Blind Guardian. Concertul a avut loc cu ocazia promovării celui mai recent album al trupei, „At the edge of times„, al 9-lea material discografic lansat anul trecut, în iunie.

Seara a început cu o întârziere semnificativă pentru spectatorii strânşi la intrarea în Arenele Romane. După ce a accesul publicului a fost permis, în jurul orelor 19:30, a mai durat ceva până când startul serii a fost dat de intrarea pe scenă a primei trupe din deschidere: White Walls. Constănţenii de la White Walls au cântat doar două piese, „Friends for a while” şi „Curtains„, spre dezamăgirea unor spectatori, care ar fi vrut mai mult.

Au intrat pe scenă pe ritmurile piesei „Sacred World”

Seara a continuat cu cea de-a doua trupă din deschidere, Bolthard. Membrii trupei au pregătit publicul pentru ceea ce avea să urmeze, cu piese ca „Won’t let go„, „UYD( Under Your Disguise)„, „The Sphere„, „In the corner„, „Take up” şi „Human race„.

După ieşirea de pe scenă a trupei Bolthard, oamenii au început să se strângă cât mai în faţa scenei, în timp ce pe scenă, se făceau ultimele pregătiri ale instrumentelor. La ora 21, după minute lungi de aşteptare, spectatorii aplaudau, fluierau şi scandau entuziasmaţi numele trupei. Deşi nu a fost un public numeros, cei prezenţi au creat o atmosferă electrizantă pe toată durata concertului.

La ora 21:15 aproximativ, scena a fost invadată cu jocuri de lumini, iar pe scenă şi-au făcut apariţia rând pe rând, membrii trupei Blind Guardian, ceea ce a generat o explozie de strigăte în primele rânduri din faţa scenei.

Frederick Ehmek – tobe, Michael Schruen – orgă, Oliver Holzwarth – bass, Marcus Siepen – chitară, Andre Olbrich – chitară solo şi Hansi Kürsch – vocal, au început seara cu piesa „Sacred World„. Apoi, Hansi Kürsch a salutat publicul în română zicându-le „Bună seara Bucureşti! It’s good to be back” şi le-a spus să se pregătească pentru o seară de neuitat.

Au urmat piesele „Welcome to dying„, „Mourning hall„, „Nightfall„. După fiecare piesă, Kürsch vorbea publicului despre piese, despre cum se simt în faţa lor pe scenă şi de faptul că sunt uimiţi de energia publicului. Iar spectatorii i-au mulţumit în felul lor, adică aplaudând frenetic şi cântând împreună cu el versurile pieselor care au urmat: „Time stands still„, „Lord of the rings„, „Voice in the dark„, „Lost„, „This will never end„.

Publicul a cântat alături trupă refrenul piesei „Valhalla”

Au continuat cu una dintre piesele cele mai aşteptate de către spectatori: „Valhalla„, al cărei refren a fost cântat de aceştia, sub îndemnul solistului de „No reasons to be shy. You can do it louder!„. Iar piesa pentru ceea ce părea a fi finalul concertului a fost „Imaginations from the other side„. Dar nu a acesta a finalul. Blind Guardian au revenit repede pe scenă pentru partea de bis, care a debutat cu acordurile piesei „Wheel of time„. A urmat un moment special, o piesă mult aşteptată şi cântată de majoritatea publicului „The bard’s song„. Seara s-a încheiat cu piesele „The Hobbit” şi „Mirror mirror„.

Vocea excepţională a lui Hansi Kürsch, îndemânarea excelentă a colegilor săi de trupă, piesele interpretate, momentele de comunicare cu cei din public, energia spectatorilor – toate acestea au creat o atmosferă de concert rar întâlnită. Concertul a fost organizat de către Promusic Prod & Events şi Revista Maximum Rock.

Vezi întreaga galerie foto a evenimentului!