Castelul Banffy din Bonţida şi-a deschis aseară porţile pentru petrecăreţii veniţi la Electric Castle Festival. Prima seară a adus pe scenele de lâmgă castel peste 23 de nume ale muzicii autohtone şi internaţionale, printre care şi Moonlightlight Breakfast, Dub Pistols, Stanton Warriors, Feed Me sau James Zabiela.

Situat la 30 de km de Cluj-Napoca, Castelul Banffy a fost alegerea câştigătoare pentru un festival de muzică electronică, dat fiind faptul că în prima seară de festival prezenţa a fost numeroasă. Un festival bine aşezat, care uimeşte încă de la prima ediţie cu organizare relativ bună, concept drăguţ, design ieşit din tiparele festivalurilor româneşti.

Muzica – regina castelului

Din păcate n-am reuşit să ajungem la Qantum Drive şi Yelllow din cauza unui blocaj în trafic şi a căldurii, însă pe Elefanţi nu i-am ratat. Sus trompa că la Main Stage cântă Les Elephants Bizarres! La 19:35 soarele încă strălucea cu putere aşa că în faţa scenei principale agitaţia nu a fost prea mare, lumea preferând să stea pe iarbă şi să asculte. În ciuda acestui fapt oamenii tot s-au ridicat la piese precum „Wish (you were here)” sau „Hello! (says the devil)„.

Moonlight Breakfast la Electric Castle Festival 2013 - Foto: Irina Iacob / iConcert.ro
Moonlight Breakfast la Electric Castle Festival 2013 – Foto: Irina Iacob / iConcert.ro

Vezi mai multe fotografii din a prima zi de festival în galeria foto!

La ce muzică fac, ai putea crede că cei de la Moonlight Breakfast nu sunt români, însă sunt de-ai noştri din Bucureşti. Cum zicea o celebră reclamă, e greu să găseşti un mix bun, cei de la Moonlight Breakfast l-au găsit. Jazz, soul, electro, un pic de clarinet acolo, vocea melodioasă a Cristinei dincolo, iar rezultatul n-are cum să dea greş. Ne-am bucurat la Electric Castle din plin de piese precum „Silent Disco”, „Hard Times” sau „No more” de pe final. A fost o încântare să ascultăm şi câteva piese acustice mai jazzie, dar şi o melodie nouă, „My baby„, cântată pentru prima data la Guerrilive săptămâna trecută.

Nebunie la castel

Nebunia şi-a intrat în drepturi când pe scena principală a festivalului au urcat britanicii de la Dub Pistols. Le-am simţit influențele, am simţit că e acolo dub, hip hop, ska, big beat, punk, iar când îi ascultai efectiv n-aveai cum să stai pe loc. Cum am fost eu erau şi alţi 10.000 pe lângă mine, ştii că o trupă e apreciată atunci când toţi ceilalţi de lângă tine dansează şi se simt bine. Mc Sirreal a fost sarea şi întreaga trupă piperul, rezultatul n-a putut fi altul, energie, gălăgie, nebunie. De altfel, Dub Pistols sunt obişnuiţi cu aerul românesc, am mai avut ocazia să-i mai vedem de câteva ori în Cluj-Napoca.

Dub Pistols & Stanton Warriors la Electric Castle Festival - Foto: Irina Iacob / iConcert.ro
Dub Pistols & Stanton Warriors la Electric Castle Festival – Foto: Irina Iacob / iConcert.ro

Următorii pe scena de la castel au fost cei de la Stanton Warriors… şi ce agitaţie a mai fost la ei. Mâini în aer, mişcări libere, muzică bună, voia bună a fost contagioasă. Şi Stanton Warriors am mai văzut în Cluj, ce n-am văzut a fost marea de oameni de aseară strânsă la scenă. Invitatul surpriză al celor de la Stanton Warriors a fost Mc Sirreal de la Dub Pistols… şi ce show a mai făcut. Omul orchestră, Mc Sirreal făcea la un moment dat long-drinkuri şi le împărţea în public, am fost la multe concerte dar aşa ceva n-am mai văzut până aseară. Publicul s-a mai împuţinat la Feed Me, însă de energic a fost la fel de energic ca şi la band-urile anterioare.

Foaie verde de arţar… distracţia continuă

Nu ştiu exact cum stă situaţia în camping, dar e de apreciat locaţia aleasă, munca organizatorilor de a amenaja spaţiul de lângă castel, spaţiile bine delimitate, poziţionarea scenelor şi nu în ultimul rând, sonorizarea, marea problemă a festivalurilor. Eu zic că s-a auzit destul de bine. Trebuie să recunosc că ne-a cam luat ceva timp până să găsim toaletele dar totul a fost ok, poziţionarea lor a fost în aşa fel făcută încât să nu strice prea mult peisajul.

Electric Castle Festival 2013 - Foto: Irina Iacob / iConcert.ro
Electric Castle Festival 2013 – Foto: Irina Iacob / iConcert.ro

Am fost încântată de baruri şi de construcţiile din lemn vopsit alb, dacă la celelalte festivaluri autohtone barurile erau branduite cu sponsorii, aici reclama se făcea subtil şi cu mult bun gust. Din păcate pentru vizitatori şi din fericire pentru organizatori, se folosesc token-uri, 1 token=6 lei.

Distracţia continuă în cea de-a doua zi de festival cu Morcheeba, Dope D.O.D, Fritz Kalkbrenner, Şuie Paparude, Robin & The Backstabbers şi mulţi alţii.

RECENZIE: Morcheeba şi Dope D.O.D. în a doua zi de Electric Castle

Vezi galeria foto a celei de-a doua zile de festival!