Cei care şi-au dorit ca seara de marţi, 21 iulie 2015 să fie cu totul specială, au cumpărat din timp bilete la concertul lui Beth Hart, artista americană care a câştigat o mulţime de premii internaţionale, devenind vocea numărul 1 în Top Billboard Blues. Beth Hart a susţinut un concert în premieră în România, pe scena Sălii Palatului din Bucureşti, oferind momente emoţionante fanilor. În deschidere a cântat Esther Niko, o artistă din Germania aleasă special de către Beth Hart.

Seara a început oficial la ora 19:30, când pe scenă a urcat delicata Esther Niko, cântăreaţa care a călătorit din Germania pentru a încânta publicul român cu piesele incluse pe primul său album, intitulat „What If”. Solista nu a venit singură la Bucureşti, ci însoţită de alţi doi chitarişti extrem de talentaţi, oferind o jumătate de oră de concert unplugged.

Esther Niko, în deschiderea lui Beth Hart, la Bucureşti - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Esther Niko, în deschiderea lui Beth Hart, la Bucureşti – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Artista s-a bucurat nespus de atmosfera de la Bucureşti, iar căldura cu care a fost primită i-a alungat treptat timiditatea. Printre piesele cântate s-au aflat „Hey Old Man”, „Just Bonnie, No Clyde”, „Moving On”, „It’s Your Money, Honey” şi „Sorry”. Esther Niko a câştigat multă admiraţie din partea publicului bucureştean datorită sensibilităţii aparte, căreia nu-i lipseşte însă şi o doză de tărie de caracter, lucru care se reflectă de altfel şi în versurile compuse de artistă.

După concertul lui Esther Niko a urmat o scurtă pauză de aproximativ 20 de minute, care a acutizat şi mai mult nerăbdarea fanilor de a vedea pe Beth Hart. În jurul orei 20:30 a început şi mult-aşteptatul concert şi putem spune că nu i-a lipsit nimic, fiind combinaţia perfectă între emoţie, vigoare, fericire, naturaleţe şi un talent incontestabil.

Beth Hart în concert la Bucureşti - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Beth Hart în concert la Bucureşti – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Impactul muzicii lui Beth Hart este atât de puternic încât publicul empatizează cu artista la fiecare piesă, iar la final este întodeauna răsplătită cu ropote de aplauze. Perioada grea prin care a trecut cântăreaţa americană a avut multe de spus în ceea ce priveşte muzica pe care aceasta o compune, astfel că fiecare piesă are povestea ei emoţionantă şi te lasă adesea fără suflare. Cu toate acestea, Beth Hart nu încetează să demonstreze că este o femeie puternică, capabilă să treacă peste situaţiile complicate şi să conştientizeze frumuseţea vieţii. Este întocmai atitudinea pe care fanii au avut ocazia să o observe live cu ocazia acestui concert, unul memorabil din toate punctele de vedere.

Beth Hart a deschis concertul cu piesa „Mama”, urmată de două cover-uri la piesele „Can’t Let Go” a lui Randy Weeks şi „Chocolate Jesus” a lui Tom Waits. Încă de la prima melodie, entuziasmul s-a simţit din plin în toată Sala Palatului, astfel că artista a fost copleşită de afecţiunea cu care a primit-o publicul din România. Acest lucru a ajutat-o pe Beth Hart să-şi deschidă mai mult sufletul în faţa fanilor de aici şi să vorbească despre problemele cu care s-a confruntat de-a lungul vieţii sau despre persoanele dragi din viaţa sa.

Piesa „Might As Well Smile” a fost prilejul potrivit pentru ca artista să-şi manifeste la rândul ei iubirea faţă de publicul prezent la concert, aşa că a hotărât să coboare în sală şi să se plimbe printre oameni, îmbrăţişându-i şi strângându-le mâinile. A fost un moment plin de bucurie, care ne-a încărcat de energie şi voie bună, convingându-ne de faptul că e bine să încercăm să zâmbim mai mult pentru a trece peste situaţiile dificile.

Piesa „Better Man” i-a fost dedicată soţului ei, omul care a ajutat-o în momentele cele mai grele şi care i-a oferit cel mai mult sprijin moral, însă artista a menţionat şi de bărbaţii foarte dificili cu care a avut de-a face în tinereţe. Printre piesele cu dedicaţie s-au mai aflat şi „Sister Heroine”, cântată în memoria surorii sale care a murit ca urmare a consumului excesiv de droguri, dar şi „Tell Her You Belong To Me”, închinată tatălui său şi care vorbeşte despre momentul în care acesta şi-a părăsit familia pentru a putea fi cu o altă femeie.

Poate cel mai special moment al serii l-a reprezentat piesa „At The Bottom”, pe care cântăreaţa a ales-o în ultimul moment în locul melodiei „Bad Love”, la rugămintea unei persoane apropiate. Beth Hart le-a arătat fanilor de la Bucureşti cea mai sinceră şi naturală parte a sa, încercând să nimerească notele acestei piese pe care nu o mai cântase de foarte mulţi ani. În ciuda câtorva greşeli pe care artista le-a recunoscut fără teama că va fi judecată de fani, piesa şi-a reluat firul normal şi plăcut, oferind emoţii peste emoţii. La final, întreaga sală s-a ridicat în picioare pentru a o aplauda frenetic.

Beth Hart a încheiat concertul cu un bis de 5 piese alese pe sprânceană special pentru publicul român. Astfel, „I’ll Take Care Of You”, „Spirit Of God”, „My California”, „I’d Rather Go Blind” şi „Whole Lotta Love” au încheiat o seară magică, de care ne vom aminti cu drag mult timp de acum înainte. Şi cu siguranţă nu numai noi, ci şi Beth Hart care a promis că va vorbi acasă despre căldura cu care a fost primită aici, sperând că va reveni în curând la noi în ţară.

Setlist concert Beth Hart la Sala Palatului din Bucureşti

1. Mama
2. Can’t Let Go (Randy Weeks cover)