Cea de-a şasea ediţie de B’ESTFEST şi-a deschis porţile pentru fani pe 6 iulie 2012. Prima zi de festival a început în forţă cu trupe ca Garbage, The Qemists, Stanton Warriors, B.U.G. Mafia, Paraziţii, Kreator, Moonspell sau Şuie Paparude, care au concertat pe cele şapte scene de la Tunari în faţa a aproximativ 21.000 de oameni.

Temperatura ridicată nu a fost un impediment pentru cei ce au dorit să ia parte la aventura B’ESTFEST Summer Camp 2012. Dacă aţi ales mijlocul de transport autobuzele RATB pentru a ajunge la destinaţie – în Tunari, unde are loc şi anul acesta B’ESTFEST Summer Camp, probabil aţi întâmpinat aceleaşi probleme – aglomeraţie, îmbulzeală şi lipsă de aer, în ciuda unui aer condiţionat prea timid pentru numărul de călători. Câmpul de floarea soarelui şi razele luminoase îţi inspirau atmosfera de vacanţă, un pic – sau mai mult înceţoşată de rafalele de praf care se ridicau în aer. Însă cu cât te apropiai mai mult de „orăşelul” distracţiei, cu atât entuziasmul creştea.

B’ESTFEST 2012: mai mult spaţiu, mai multe scene, mai multă distracţie

Odată ajuns în incinta festivalului ţi se mai descreţea fruntea – atmosferă de sărbătoare, lume colorată, veselă, băutură, muzică din trei direcţii (ce-i drept la intrare te întâmpina mai ales muzica hard rock de la noua scenă Jagermeister, dedicată genului), îngheţată, mâncare de toate felurile, nelipsiţii mici româneşti, jocuri, tatuaje, zone de creaţie şi arte, zone de chillout şi relaxare. Printre bucureşteni şi cunoscătorii de B’ESTFEST mai vedeai din când în când şi localnici, un pic sceptici sau cu gura până la urechi, entuziasmaţi de atmosferă.

Trupele româneşti au fost cele care au deschis şi anul acesta festivalul la Future Heroes, scenă care spre deosebire de anul trecut anul acesta este într-un cort destul de mare. Pe scenele principale, Ciuc şi Coca Cola, primii care au urcat au fost Toulouse Lautrec şi respectiv cei de la Ostava. Bulgarilor le-au urmat apoi cei de la The MOOoD, care aşa cum au promis au pregătit un show presărat cu surprize şi invitaţi speciali. Iar rockerii de la Grimus au concertat în faţa fanilor strânşi la scena mare încercând să îi facă pe cei prezenţi să uite de căldura înăbuşitoare.

Însă pentru cei care nu stau la concerte la B’ESTFEST Park există nenumărate alte activităţi în zonele special amenajate. Zona de festival este mai mare ca anul trecut cu 5 hectare, ajungând la un total de 30 hectare. Ceea ce a permis organizatorilor să adauge noi scene, să le mărească pe cele existente şi să adauge o mulţime de alte activităţi. Parcul de distracţii este mult mai mare şi are mai multe alternative: maşinuţe, carusel, jocuri şi bineînţeles „lanţurile” care anul trecut s-au aflat în topul preferinţelor participanţilor. Mai mare este şi zona de sporturi extreme, unde curajoşii pot face bungee jumping.

Pentru cei care au dorit însă să se relaxeze, cluburile ce şi-au schimbat „domiciliul” pentru câteva zile au fost alternativa perfectă. Astfel, terasele şi corturile de la Control, Godot, B52 sau Expirat au fost „hot spot-uri” ale primei zile. A existat şi o variantă potrivită celor care au vrut să se relaxeze, la scena Groove On „chill” fiind unul dintre cuvintele de ordine ale zilei. Iar ca şi anul trecut faimoasele hamace au fost la mare căutare.

Spectacol incendiar cu Paraziţii

„Arde, uite cum arde” pare să fie headline-ul pentru show-ul pe care l-au făcut Paraziţii – ireproşabil prin atmosferă şi interpretare. Muzica a început să sune de pe la 20:30 şi publicul s-a sesizat imediat pe prima piesă, „Din colţul blocului”. Fanii au scandat şi au susţinut ritmul permanent, cu mâinile în aer, fredonând versurile binecunoscute ale uneia dintre cele mai tari trupe de hip-hop de la noi. Şi mai puternică a fost reacţia pe „Arde”, urmate de piese ca „De ziua ta”, „Jos cenzura”, „Necomercial” şi altele. „Din inima străzii” a fost lăsată pentru sfârşit, piesa din 1999 fiind primită la intensitate mare, cu reacţii pe măsura interpretării.

Cheloo, Ombladon şi FreakaDaDisk împreună cu un mini-band au creat un sound care a făcut lumea să salte din picioare şi să se bucure intens pe muzica hip-hop de calitate. Prezenţa scenică a celor trei a fost „pe bune”, muzica trăită şi transmisă mai departe celor din public.

B.U.G. Mafia „bătrânii” hip-hopului românesc cu muzică încă tânără

Show-ul celor de la B.U.G. Mafia a început în jur de ora zece fără un sfert, la scena Ciuc. Cine are amintiri de tinereţe pe piese precum „Ridică-mă la cer”, „Poveste fără sfârşit”, „Cine e cu noi”, „Un, doi şi trei de zero” sau „Poezie de stradă” au simţit muzica celor de la B.U.G. şi au cântat versurile odată cu trupa. Tataee, Caddy şi Uzzy s-au distrat pe scenă şi au făcut glume – Tataee spunând că, parcă, în sfârşit, porecla începe să i se potrivească şi în acelaşi timp plângându-se, pe un ton cu umor, că sunt bătrâni, foarte bătrâni. În spirit nu s-a văzut, pentru că muzica celor de la Mafia s-a auzit vie şi actuală, iar interpretarea Loredanei, în piesele „Ridică-mă la cer” şi „Fără cuvinte” şi-a meritat toate aplauzele.

După show-ul B.U.G. Mafia, pe scena Coca Cola au urcat britanicii de la The Qemists. Stilul lor ce combină rockul cu muzica electronică cu accente mai mult decât evidente de drum and bass a avut un succes mai mare decât cel scontat la publicul român. Trupa a interacţionat cu publicul în anumite momente menţionând chiar numele veteranilor români ai hip-hop-ului B.U.G. Mafia şi Paraziţii, ceea ce a încântat publicul. Show-ul lor poate fi uşor comparat cu recitalurile Pendulum şi Hadouken! de anul trecut.

Garbage – un show intens şi arzător pe scena B’ESTFEST 2012

Miezul nopţii a adus pe scena B’ESTFEST mult aşteptata trupă-vedetă a serii, Garbage – care a oferit un concert de o oră şi jumătate la intensitate mare. Fanii s-au strâns în jurul scenei Ciuc cu mult înainte de începerea concertului şi, bineînţeles, au primit trupa cu valuri de aplauze.

Cei de la Garbage au început concertul în forţă, cu o piesă fresh, de pe noul album intitulat „Not your kind of people”. După o absenţă de şapte ani de pe scena muzicii internaţionale, sound-ul Garbage este la fel de actual, la fel de rock, grunge şi incitant, iar energia solistei Shirley Manson – molipsitoare. Pentru prima dată în România, trupa a fost mai mult decât încântată să evolueze pe scena noastră, solista menţionând că nu-i vine să creadă că se află aici şi că este aproape incredibil că un grup de rock alternativ ca ei, de origine scoţiană, să cânte pentru un public român, în mijlocul verii, când au auzit de România doar din cărţile de istorie şi din frumoasele albume turistice.

Au transmis publicului român că pentru ei această experienţă este o aventură incredibilă şi sinceritatea lor s-a văzut în interpretare. Shirley Manson a ţinut publicul în palmă cu o prezenţă scenică hot – în costumul ei roşu cu negru şi colanţi lucioşi în care a sărit, a dansat şi a alergat pe ritmurile aprige de rock. Energia şi dinamismul s-au simţit de ambele părţi ale scenei – nici nu se putea altfel cu personalitatea înfocată a solistei, cu sound-ul şi atmosfera desăvârşite create de trupă.

Un public înflăcărat a dansat, a fredonat şi a sărit bătând din palme pe hituri ca „Stupid Girl”, „Supervixen”, „Cherry Lips”, „Vow”, „Only Happy When it Rains”, „Shut Your Mouth” spre bucuria trupei, care a apreciat reacţia pozitivă din partea fanilor.

Iată mesajul lansat pe Twitter de către trupă, despre concertul din prima zi de B’ESTFEST: „Oh. My. God! Bucharest, Romania! What a night. So tired but so happy. Thanks to @B’estfest for an amazingly well run and exciting night. Sx”.

După ce au fost chemaţi pentru bis, solista a împărtăşit cu publicul, încă o dată, bucuria de a cânta pentru români şi s-a scuzat că nu ne poate vorbi în limba noastră, având în vedere că românii cu care a intrat în contact au o engleză aşa de bună. A rămas ca data viitoare, când va veni să cânte în România, va face şi acest lucru, pe moment dând vina pe părinţi, printr-o glumă, pentru lipsa de cunoştinţe. Sperăm că aşa va face, căci, după reacţia efervescentă a publicului – va avea pentru cine să cânte.

Kreator şi Moonspell pe scena rock

Spaţiul suplimetar a însemnat şi adăugarea unei noi scene, astfel anul acesta iubitorii muzicii rock au parte de o scenă dedicată lor. Iar pe 6 iulie pe scena Jagermeister au urcat în ordine: Backstage Hero, Turbo, L.O.S.T. şi Negura Bunget culminând cu headlinerii serii. În faţa scenei dedicată rockerilor s-au adunat din ce în ce mai mulţi fani ajungând la apogeu cu un număr foarte mare de fani strânşi pentru show-urile marca Moonspell şi Kreator.

Portughezii de la Moonspell şi-au călăuzit fanii printr-o călătorie muzicală prin discografia trupei. Piese mai noi şi mai vechi au fost interpretate alături de trupă de fanii mai tineri sau cei trecuţi de prima tinereţie ce au aşteptat cuminţi minute în faţa scenei cu mult înainte de ora anunţată de începere şi care s-au bucurat din plin de show.

Scena rock este amplasată chiar în apropierea lacului, iar aseară luna a completat priveliştea minunată. Într-un peisaj parcă dintr-o poveste, scenografia un pic „scary” a celor de la Kreator a completat perfect show-ul pionierilor thrash metalului. Din setlist nu au lipsit piesele consacrate, dar nici cele de pe cel mai recent album „Phantom Antichrist„. Iar fanii au lăsat toate grijile deoparte şi s-au dezlănţuit pe parcursul recitalului, când nu păreau să se oprească din „sesiunile” de pogo şi dans.

Şuie Paparude şi Stanton Warriors – beat-uri încinse şi lumini psihedelice

„Armada” celor de la Şuie Paparude a năvălit în cortul Dance Arena, care deşi este considerabil mai mare faţă de anul trecut, nu a fost suficient de încăpător pentru fanii veteranilor muzicii electronice româneşti. Petrecăreţii care nu au intrat în cort s-au distrat însă în afara acestuia dansând nestingheriţi. Headlinerii serii pe această scenă au fost britanicii de la Stanton Warriors care le-au pregătit multe surprize fanilor printre care şi o piesă în premieră.

B’ESTFEST 2012 a continuat şi sâmbătă când pe scenele festivalului au urcat printre alţii Royksopp, Selah Sue, Booka Shade, Milow, Obituary, Last Hope, Trolley Snatcha, Viţa de Vie sau Mala Vita.