După ce anul trecut bucureştenii au petrecut alături de nume precum Patrice şi Grandmaster Flash, în cea de-a treia ediţie de Backyard Weekend organizatorii, Color şi Absolut Vodka, ne-au invitat să ne petrecem nopţile cu PillowTalk, Mario Basanov, Nouvelle Vague, Dub FX şi mulţi, mulţi alţii.

Prima seară, o petrecere intimă

Festivalul a debutat vineri, 21 iunie 2013, cu o petrecere în curtea din Casa Presei Libere, loc în care mulţi dintre noi nu am avut până acum acces. Am reuşit să intrăm destul de repede, deşi în prealabil ne făceam probleme că, având în vedere dimensiuniile clădirii, ne vom petrece o bucată bună de vreme căutând respectiva curte. Decorul era perfect gândit pentru o seară caldă de iunie, curtea fiind luminată de câteva luminiţe discrete. Întreaga noapte a trecut cu o rapiditate uimitoare, demonstrând că line-up-ul a fost, într-adevăr, bine gândit.

Prima seară de Backyard Weekend 2013 - Foto: Fabian Radu / iConcert.ro
Prima seară de Backyard Weekend 2013 – Foto: Fabian Radu / iConcert.ro

Vezi mai multe fotografii de la Backyard Weekend în galeria foto!

Seara a debutat uşor cu DJ-ul de origine americană, Nick Monaco, şi canadianul Clarian North, reuşind să pregătească publicul pentru o noapte lungă de muzică electro. Curtea a prins glas în momentul în care băieţii de la PillowTalk au urcat pe scenă, împreună cu instrumentele lor. Deşi nu sunt foarte cunoscuţi în mainstream, aceştia aveau destui fani în Bucureşti, nu de puţine ori observând că oamenii chiar ştiau versurile de la majoritatea melodiilor. În orice caz, chiar dacă nu auzisei prea multe despre ei înainte, nu aveai cum să nu ţi se mişte picioarele fără să îţi dai seama.

Petrecerea s-a terminat cu Mario Basanov, un DJ lituanian care ne-a trimis acasă mult după ce soarele începuse să bată în curte. Privind noaptea în retrospectivă, concluziile sunt în mare parte pozitive, deşi am avut parte de cea mai scumpă bere băută vreodată la festival în România şi deşi am auzit mai mulţi oameni plângându-se de faptul că nu puteai părăsi petrecerea înainte de ora 01:30, riscând să rămâi fără brăţara care îţi garanta accesul în a doua zi de festival.

Backyard în Arenele Romane

A doua seară lucrurile au început să meargă puţin mai bine, înainte de startul evenimentelor, organizatorii anunţând pe pagina oficială line-up-ul şi orele la care fiecare artist urma să intre.

Nouvelle Vague la Backyard Weekend 2013 - Foto: Fabian Radu / iConcert.ro
Nouvelle Vague la Backyard Weekend 2013 – Foto: Fabian Radu / iConcert.ro

Vezi mai multe fotografii de la Backyard Weekend în galeria foto!

În timp ce oamenii începeau să populeze Arenele Romane, DJ-ul Dragoş Rusu a făcut încălzirea, iar după o întârziere academică de 15 minute, Nouvelle Vague şi-a făcut apariţia pe scenă. Cunoscuţi pentru numeroasele vocaliste care s-au plimbat prin trupă, cea mai mare curiozitate era de cine o să ne bucurăm în seara de 22 iunie şi, din fericire, alături de Liset Alea şi Zula, şi-a făcut apariţia şi Melanie Pain, una din cele mai vechi prezenţe din formaţie.

Hit după hit, am avut parte de un spectacol extrem de energic şi, în acelaşi timp, senzual: un hipnotizant „Bella Lugosi is dead” şi „Dance with me” făcut ca featuring cu publicul, şi terminând cu preluarea după trupa Joy Division, „Love will tear us apart” şi melodia „Too drunk to fuck” la bis.

Nouvelle Vague şi Dub FX la Backyard Weekend 2013 - Foto: Fabian Radu / iConcert.ro
Nouvelle Vague şi Dub FX la Backyard Weekend 2013 – Foto: Fabian Radu / iConcert.ro

După o pauză scurtă, Dub FX şi-a făcut apariţia pe scenă, însă fără Flower Fairy de această dată. Concertul a început relativ uşor, cu melodii precum: „Soothe your pain”, „Love me or not” ori „Wandering Love”, artistul recunoscând că vrea să i le dedice logodnicei sale. Nu a durat prea mult până s-a schimbat registrul, când ne-a fost oferită o porţie sănătoasă de freestyle alături de rapperul Cade, spre final ajungând chiar şi la drum&bass. Concertul a luat sfârşit cu melodia „Made” cântată la bis, însă seara a continuat cu DJ Vadim, care a mixat până dimineaţă.

Backyard la Institutul Francez

În paralel, Institutul Francez a fost şi el un punct de desfăşurare al evenimentului, pe timp de zi doritorii având la dispoziţie târgul fashion Absolutely Fabulous Magazine, vinyl-urile Misbits, echipamentele celor de la DJ Superstore, masa cu dulciuri de la Prăjiturie, supe fresh, smothies frufru şi cosmeticele bio-organice de la Olivo.

Duminică, cine a mai putut rezista după un aşa weekend, a putut să îşi mai mişte puţin picioarele pe Fouchat, Miss I, Giuser, Romansoff, Rock DJ, Kaya Foundation şi Deeproots, sau să îşi clătească ochii cu proiecţiile de scurt-metraje organizate în Sala de Cinema Elvira Popescu, făcând din eveniment un festival în toată regula.