Mastering the Music Business, prima conferinţă din România pe teme de industrie muzicală revine cu cea de-a doua ediţie, între 10 şi 11 iulie 2017, în incinta CULTURADATA – Institutul Naţional Pentru Cercetare şi Formare Culturală. Conferinţa se adresează în primul rând artiştilor independenţi, dar şi echipelor acestora: manageri, agenţi de booking, agenţi de PR, tour manageri şi alte persoane implicate în această industrie.

Printre primele nume care şi-au confirmat prezenţa pe lista de speakeri şi susţinători de workshop-uri se numără artiştii Nicu Alifantis, Damian Drăghici, Dan Byron, Alexandra Uşurelu, Bobby Stoica, Florin Grozea, Marius Matache. MC-ul conferinţei va fi Dan Finţescu. Discursul de deschidere al conferinţei va fi susţinut de Smiley.

Prima ediţie a Mastering The Music Business a avut 3 speakeri internaţionali şi 12 speakeri români, printre care artişti, jurişti, manageri artistici, specialişti în gestionarea drepturilor de autor şi conexe, distribuţie online, radio, branding şi PR, cât şi profesionişti în marketing şi advertising. În paralel cu conferinţa, un maraton de 16 ore de interviuri cu speakeri, participanţi, bloggeri şi alţi membri ai industriei muzicale au putut fi urmărite live pe internet.

Ediţia de anul acesta va continua să prezinte şi să dezbată teme de interes pentru muzicienii independenţi. De la modalităţi extinse de monetizare a muzicii la marketing online, strategii de management şi promovare. Muzicieni independenţi, specialişti din industria muzicală locală şi internaţională îşi vor împărtăşi experienţele şi vor aduce în faţa publicului informaţii actuale despre tehnologii, trenduri şi tendinţe.

Participanţilor li se vor oferi numeroase oportunităţi de a cunoaşte şi de a relaţiona cu profesionişti din industria muzicală atât prin intermediul unor sesiuni de mentorship, cât şi prin acţiuni organizate de networking.

Vor fi organziate workshop-uri pe teme variate printre care: cum să îţi autoproduci un album muzical, cum să-ţi gestionezi prezenţa în social media, cum să-ţi propui muzica la radio, ce surse de monetizare online există, cum să-ţi construieşti un plan de marketing sau blogging pentru artişti.

Mastering the Music Business, conferinţa dedicată muzicienilor independenţi revine cu cea de-a doua ediţie

Fiecare dintre cele două zile de conferinţă se va încheia cu showcase-uri ale unor trupe româneşti şi internaţionale. Acestea vor avea ocazia să se prezinte în faţa unui auditoriu format din profesionişti ai industriei muzicale.

Odată cu cea de-a doua ediţie, Mastering The Music Business se poziţionează ca un eveniment profesional al muzicienilor independenţi al cărui obiectiv principal este să vină în sprijinul acestora cu informaţii utile şi necesare în dezvoltarea carierelor proprii. Un obiectiv secundar, însă la fel de semnificativ, este să creeze o comunitate cât mai mare şi mai puternică a profesioniştilor şi a antreprenorilor independenţi din industria muzicală.

Taxa de access la conferinţă este 55 de euro – până pe 15 iunie, 75 de euro – între 16 iunie – 9 iulie şi 99 euro – în zilele conferinţei. Biletele se găsesc în reţeaua IaBilet şi pe www.iabilet.ro.

Mastering The Music Business este o conferinţă iniţiată şi organizată de Star Management şi Asociaţia Star Education în parteneriat cu Overground Music şi Agenţia de Vise. Coorganziator: Culturadata – Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală.